dinsdag 14 april 2009

De X- Factor.


Hebben jullie gekeken naar de X-Factor? Ik wel en ik vind het echt ontzettend leuk om naar te kijken. De eerste uitzendingen vond ik nog de leukste. Al die audities. Ongelooflijk hoe mensen allemaal denken de X-Factor te hebben. Je snapt er soms niets van hoe ze er voor durven te kiezen om voor gek te staan.
Maar leuke televisie is het wel……
En naarmate de weken vorderen wordt het allemaal steeds leuker en steeds spannender. Wie heeft de absolute X-factor en wint een platencontract.
Bij voorgaande x/factors en idols zitten altijd wel een aantal christenen. Angelique, Sharon Kips, en de meiden van X6 en nu weer C-United. Ze vonden dus dat zij de X-factor hadden.

En jij dan? Droom je ervan om als een ster te stralen en beroemd te worden? Als jij vandaag auditie moest doen voor de X- factor wat zou Gordon dan over jou zeggen?
- Je ziet er goed uit
- Je kan zingen of je zingt vreselijk vals
- jong fris, lelijk, onzeker, niet te verstaan of juist super?

Wat is nou precies die X-Factor. Waar zijn ze nou naar op zoek?

Nou ik kan je vertellen, ik heb de X Factor. En misschien dat je nu al meteen denkt dat ik sterallures heb, nou dat klopt, want die heb ik ook.

En, ik geloof er in dat jullie allemaal de X-Factor kunnen hebben en dat je uiteindelijk kunt zult stralen als echte sterren.
Nog even terug naar het programma de X-Factor. Welke mensen komen er voor in aanmerking. Twee dingen zijn daarbij heel belangrijk:

1. Je moet er voor gemaakt zijn, dus aanleg hebben, sommigen zouden zeggen er voor in de wieg gelegd zijn. Als je er niet voor geboren bent krijg je het nooit voor elkaar.
2. Dus aanleg is belangrijk, maar om het zichtbaar te maken moet je er voor willen oefenen, keihard. Je wordt door een meedogenloze jury afgemaakt als je het fout doet. Als je ze soms ziet oefenen met dansen of zingen dan is het echt afzien.
3. Maar, punt 3, het resultaat is er dan ook naar. Als je blijft oefenen is de roem en de beloning groot.


Wat heeft dat nou met jou en mij en met het geloof te maken, Over welke X heb ik het dan?
Lees maar mee in de Bijbel in Filipenzen 2 vanaf vers 5

Laat onder u de gezindheid heersen die Christus Jezus had. Hij die de gestalte van God had, hield zijn gelijkheid aan God niet vast, maar deed er afstand van. Hij nam de gestalte aan van een slaaf en werd gelijk aan een mens. En als mens verschenen, heeft hij zich vernederd en werd gehoorzaam tot in de dood – de dood aan het kruis.

Daar heb je hem, de X-Factor. Christus. De X werd al heel vroeg gebruikt als een afkorting of soms door vervolgde christenen als een geheime code voor Christus. De X
In dit bijbelgedeelte wordt eigenlijk in hele prachtige volzinnen verteld wat Christus heeft gedaan. En het meest bijzondere en wel nooit te bevatten gebeurtenis is dat hij voor jou en mij aan het kruis ging. Hij stierf voor ons, zodat wij nieuw leven konden krijgen. Dat wij wederom geboren konden worden.
Zo wordt de X van Christus ook het kruis van Christus.

Wederom geboren met de X-Factor.
Dat kan bij jou ook, als je het lijden en sterven van de Heer Jezus in je leven aanvaard, kun ook jij wederom geboren worden. En dan zal Christus in je hart komen te wonen. De X-Factor!!
Ik ben er voor in de wieg gelegd. Want Christus (de X) leeft in mij.
Volgende week weer een stukje over de X-factor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten