vrijdag 27 maart 2009

woensdag waanzin

Afgelopen woensdag was een waanzinnige dag. Ik was extra vroeg opgestaan om de loodgieter te bellen. Bovendien was een belangrijke bestelling niet binnengekomen, dus wou ik Stieneke vroeg bellen of zij het op kon halen.
Verder wilde ik me nog even voorbereiden op het examen van Stephanie. Zij moest die dag examen doen voor haar detailhandelsopleiding. Vandaag was het invoeren en verwerken van de bestellingen aan de beurt. Eigenlijk zouden we dat dinsdag al doen, maar toen was de bestelling er ook niet gekomen.
Ik zat te wachten op een telefoontje van Stieneke toen mijn telefoon aangaf dat het Stephanie was om 8 uur ’s morgens. Ze belde om me te vertellen dat ze die morgen met Chenoa naar het ziekenhuis zou gaan. Wist niet hoe lang het ging duren, maar ze zou direct daarna terug komen om het examen te doen. De laatste weken hebben zowel Stephanie als Chenoa slecht geslapen omdat Chenoa last heeft van eczeem en de jeuk en de neiging tot krabben haar uit de slaap haalt. Nu had ze ook nog koorts. De laatste dagen was ze steeds een beetje afgescheept bij de dokters, dus ik drukte haar op het hart vooral door te zetten en te blijven zeuren, want dit was echt veel te erg aan het worden. En nu mocht ze naar het ziekenhuis. Gelukkig maar.
In die tussentijd kwam Stieneke met de bestelling terug en waren er met de post ook nog CD’s gebracht die verwerkt moesten worden. Bovendien had Stieneke ook nog eens een paar flinke dozen kado-artikelen bij zich die we die maandag bij een bezoek aan een andere leverancier hadden meegenomen. Maar ja, we wilden wachten op Stephanie en we hadden nog een andere belangrijke afspraak.
Om half vier was Staphanie nog steeds niet terug en ben ik zelf de bestelling maar gaan verwerken. In die tussentijd waren ook bijna alle andere hulpjes weg. Jammer, maar ik wilde die avond alles in de winkel hebben, want we hadden spontaan een extra woensdagavond koopavond ingelast. Gelukkig bleven Roos en Tim die avond en hebben we voor onszelf een supergezonde spinaziesalade gemaakt om energie te houden. Het was namelijk ook nog eens de hele dag beredruk geweest. Niet erg, integendeel, helemaal geweldig. Want die dag maakten we een superomzet en die extra koopavond was ook een succes.
Voor ons allemaal was het een waanzinnige woensdag, zowel in positieve als in negatieve zin.
Stephanie is de hele dag in het ziekenhuis geweest. Ze wilden Chenoa houden, maar om half elf ’s avonds mocht ze Chenoa toch weer mee naar huis nemen. Ze hebben gelukkig wel de reden gevonden van het erger wordende eczeem en misschien kun je meebidden voor Chenoa dat haar huid rustiger wordt en als gevolg daarvan zowel zij als Stephanie hun broodnodige rust krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten