donderdag 6 augustus 2009

De Koninklijke Opdracht
















(door Nelleke Donselaar)
Tja waar zal ik beginnen…het lijkt alweer lang geleden dat ik “de Koninklijke opdracht” introduceerde op onze 21+kring.
In februari 2009 heb ik op onze kring aan iedereen 50 euro gegeven. Het geld mocht op 3 voorwaarden aangenomen worden:
1 Besef dat dit geld van God is
2 Investeer het in Gods Koninkrijk
3 Vertel na een paar maanden wat je met het geld hebt gedaan
Iedereen nam het geld aan!!
Oorspronkelijk komt dit idee van voorganger Danny Belessi uit Amerika. Hij heeft dit in zijn gemeente gedaan en de gevolgen waren verbazingwekkend! Hij schreef er een boekje over dat is vertaald in het Nederlands. (de Koninklijke opdracht) – echt een aanrader voor mensen die méér willen merken van Gods goedheid en zegeningen!

Zelf zat ik natuurlijk ook met 50 euro opgescheept. Pfff…het leek opeens wel wat minder makkelijk om aan de Koninklijke opdracht mee te doen.
Ik wilde het geld graag aan iets geven waar ik bij betrokken was. Iets met muziek, dacht ik. Maar er kwam maar steeds geen opening. Na een aantal weken van nadenken en overwegen viel de samma-nieuws op de mat.
Dat is altijd even lekker lezen, dus ik kroop op de bank met een kop thee om alle verhalen en nieuwtjes door te nemen.
Toen viel het kwartje…
Irene schreef over het wel en wee van Samma. Natuurlijk wist ik als vaste klant wel dat er schulden zijn. Alle acties waren aan mij voorbij gegaan zonder dat ik daar ooit iets mee heb gedaan. “elke klant 50 euro” en de “schoon schip”actie….steeds dacht ik: ja,Nel, jij moet ook maar eens iets doneren. Dat kan makkelijk! Toch deed ik het niet…
Deze keer werd ik echter gegrepen door een zin van Irene: Het gaat niet om Samma, niet om de winkel, niet om …. HET GAAT EROM DAT HET EVANGELIE KLINKT IN GOUDA!!!!

JA! Dacht ik…dat is inderdaad waar het om draait! DAAR wil ik in investeren!

Inmiddels zit ik volop ideeën en die worden ook al uitgevoerd.
Samen met een ander lid van onze kring maak ik armbandjes, tassen, tashangers, mobielhangers en bijbelhoezen. De 50 euro hebben we geïnvesteerd in stof, kralen, lintjes e.d.
Deze items worden verkocht bij Samma onder ons label: “the Royal Assignment”.
De opbrengst komt geheel ten goede aan de winkel, zodat Samma kan doorgaan met waar ze goed in is:
Een lichtpunt zijn in de stad, een plek waar je Jezus kunt vinden in de artikelen en in de mensen die er werken.

Misschien spreekt dit je aan, dan wil ik je echt bemoedigen om mee te doen! Dit kan op zoveel manieren…je kunt geld storten, je kunt zelf aan de slag gaan met de Koninklijke opdracht, gebruik je gaven en talenten…God wil je daarin zegenen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten