woensdag 25 februari 2009

Jij is Lief

Jij is Lief
Ik geef het eerlijk toe: Ik ben niet zo van de ansichtkaarten. En op het gevaar af dat ik nu heel eerlijk ben, maar met mijn baan toch iets doms zeg en er een soort ‘Andries-Knevel-Effect’ontstaat, zal ik hier toch maar bekennen dat ik over het algemeen ook niet zo hou van alle ‘christelijke’ ansichtkaarten. Begrijp me goed, er is niks mis mee en ik weet dat er bij Samma honderden zo niet duizenden kaarten verkocht zijn die, op het juiste moment verstuurd naar de juiste persoon, letterlijk een wereld van verschil kunnen maken!! Om heel eerlijk te zijn ben ik stiekem wel van het krijgen van kaarten en heb ik een enorme bewondering, bijna jaloezie, voor de mensen die altijd trouw alles en iedereen kaarten sturen. Ik ben bloedserieus als ik zeg dat het één van de meest ondergewaardeerde bedieningen is!
Maar ikzelf, ik ben altijd en eeuwig die persoon die er wéér niet op tijd aan heeft gedacht. Soms wel gedacht, maar dan toch domweg weer vergeten. En áls ik dan een kaart uit mijn eigen winkel wil uitzoeken, lukt het me zelden om de juiste kaart te vinden. Dat was ook één van de redenen dat we jaren geleden met de Samma Schapen kaarten zijn begonnen. Maar helaas, zelfs toen verstuurde ik ze niet…..
Iets beter doe ik het met e-cards. Begrijp me goed, iets beter, dus zeker niet goed. Ook dan heb ik moeite om de juiste kaart te vinden en vooral om het op tijd te doen. Een paar jaar geleden ontdekte ik een geweldige website met grappige kaarten. Volgens mij door mijn nichtje Amber die me vanuit Kenia een verjaardagskaart stuurde. Zij wel! De kaartenserie heet Jij is Lief.
En ja hoor, sinds vorige week staan die kaarten gedrukt en wel in een prachtige nieuwe molen bij Samma. Iedereen die er langs loopt en er naar kijkt moet er van glimlachen. En als je dan verder leest weet je meteen aan wie je die kaart vandaag nog wilt versturen. Zo heb ik meteen een kaart gepakt en geschreven met : ‘Een kusje voor mijn zusje’ er op. Bestemd voor mijn zus Ineke. Zij stuurde me een paar weken geleden ‘zomaar’ een andere kaart van een zus voor haar zus. Niet grappig, maar vooral prachtig. Precies wat tussen ons tweetjes past. Je zou denken dat ze het zelf geschreven had voor mij als je niet beter zou weten. Ik bedoel, een dichter is ze nou ook weer niet… (sorry Ineke!)
En ja, van diezelfde collecte hebben we nu ook een molen met kaarten staan. Gewoon mooi, lief en de juiste woorden die je zelf zou willen vinden maar niet kan vinden. Gelukkig zijn ze te vinden in de kaartenmolens bij Samma.
Die Jij is Lief kaartenmolen hebben we meteen met droge dagen maar buiten gezet. Er is niks christelijks aan die kaarten (ook niks onchristelijks…), maar wie weet trekken we daardoor juist weer eens wat mensen die Christus in hun leven nodig hebben en ontdekken dat Hij van ze houdt. Zo kun je evangeliseren met ogenschijnlijk ‘onchristelijke’ dingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten