woensdag 18 februari 2009

Inspirerend

Vorige week was het voorjaarsbeurs. Heerlijk, alle nieuwe boeken en muziek voor de komende maanden bekijken. Annelies en ik maakten er echt een dagje uit van. We staan nog in de hal ons jas op te hangen als Lee Ann Vermeulen naar ons toekomt. “Irene, je moet echt even langskomen, want ik heb nou toch iets leuks! En dat komt door iets wat jij hebt gezegd op de najaarsbeurs!”
Ik herinnerde me nog dat ik tijdens de najaarsbeurs een hele tijd met Lee Ann heb staan praten. Zij is een enorm enthousiaste muzikaal talent dat al jaren met kinderen en tieners werkt o.a. met Ben Ketting en prinsen en prinsessen, maar vooral met de Kids Crew. Tijdens de najaarsbeurs hebben we het vooral gehad hoe we die fantastische Kids Crew CD’s en DVD’s beter onder de aandacht van de mensen konden brengen. De laatste jaren zijn er bijvoorbeeld hele leuke goedkope kinder cd’s op de markt gebracht in het kader van de kinderboekenweek. Daar heeft Lee Ann ook aan meegewerkt. Het nadeel voor muzikanten is dat als zij dan met hun eigen product komen, zoals de Kid’s Crew CD’s deze een beetje ondersneeuwen bij de goedkope cd’tjes, niet alleen bij de consument maar ook bij de winkelier. En dat is op z’n zachts gezegd jammer. Je gunt elk kind zo’n CD en zulke inspiratie en als je ziet wat het doet met de kinderen in zo’n koor, wil je helemaal dat zoiets vooral bij iedereen zichtbaar wordt. Ik werd toen vooral ook door Lee Ann weer zo geïnspireerd, maar zij kennelijk ook door mij. Ik praat altijd veel te veel, dus ik wist echt niet meer wat ik toen gezegd had.
Enige tijd later sta ik bij de stand. Ze geeft me een folder en legt me uit wat ze is gaan doen. Ik had in september gezegd dat ze vooral de winkelier zou moeten inspireren en dat die gevoelig zijn als ze dingen gratis krijgen. Zij biedt nu de winkeliers een gratis optreden van de Kids Crew in hun winkel aan op een woensdagmiddag. Super-Geweldig! Ik ben helemaal enthousiast en het blijkt verschillende van mijn mede winkeliers in het land ook.
En ja, als het dan toch door mijn opmerking begonnen is, vind ik het wel zo leuk om dan ook de premiere van dat idee te hebben. Dus spreken we af dat de Kid’s Crew de allereerste keer op 11 maart woensdagmiddag bij Samma zijn. Zegt het voort, zegt het voort!!
Wat heerlijk is het toch als we elkaar kunnen steunen en vooral ook kunnen inspireren. Dat is echt niet vanzelfsprekend. In dezelfde branche kom ik ook die dag voorbeelden van het tegendeel tegen, waar mensen elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Ik blijf bidden dat ik één van die mensen mag blijven die niet bang is mijn door God gegeven talenten te delen met anderen. Ik word er zelf in elk geval heel blij en geïnspireerd van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten