donderdag 17 september 2009

sinner service

Het is mijn vrije dag vandaag. De bedoeling is dat ik die elke vrijdag heb, maar daar wordt de laatste weken om diverse redenen flink de hand mee gelicht. Maar vandaag lukt het aardig, hoewel ik toch wel weer in de verleiding ben om alles beneden op gang te helpen. Het lijkt er op dat het mooi nazomerweer blijft vandaag, dus ik vind eigenlijk dat ik maar een stukje moet gaan fietsen. Maar eerst even naar de outdoor winkel. Niet dat ik een outdoor mens ben, maar ik zoek iets wat ze daar vast wel hebben. Ik loop een beetje de winkel door te kijken als de mevrouw er aan komt om te vragen of ze me kan helpen. Netjes, denk ik nog. Dan zegt ze tegen mij dat ik volgens mij de vorige keer een brilkoordje heb laten liggen. Nou ja, da’s ook knap, datb was ik al weer vergeten zelfs. De vorige keer was namelijk begin juni. Ik had een hele goeie zonnebril nodig voor Kenia. Het is zo slordig als je een leeuw over het hoofd ziet nietwaar. Ik kocht een veel te dure zonnebril en kocht er meteen maar zo’n koordje bij. ’t Zou echt iets voor mij zijn om zo’n dure bril te verliezen. Toen thuisgekomen heb ik dat koordje nooit meer gezien. Aangezien ik nog meer boodschappen had gedaan dacht ik dat ik het onderweg verloren had. De zonnebril heb ik gelukkig nog steeds en nu heb ik er eindelijk een koordje bij.
Er is alleen één probleempje met die zonnebril. Toen ik thuiskwam ontdekte ik dat de merknaam er op stond. Nou ben ik niet zo van het reclame lopen voor dure merken. Ik vind dat je geld toe zou moeten krijgen voor de wandelende reclamezuil die je dan bent, maar het blijkt meestal andersom, je moet er extra voor betalen als de merknaam op je kleding staat. Maar goed, dat terzijde, op de zijkant van de bril stond de merknaam: sinner. Ik weet nog steeds niet of ik daar nou blij mee moet zijn. We hebben het afgelopen jaar in mijn huiskring meerdere malen de discussie gehad of we allemaal zondaars zijn, of dat we verlost zijn en een nieuwe schepping en dat we de zonde achter ons moeten laten, we zijn heiligen. Nou ja, blijft een aardige discussie, maar om nou met een zondaarsbril te lopen. ..? Ik moet zeggen dat hij wel heel goed zit en het zicht prima is dus ik kan je zo’n zondaar aanraden.
Vandaag kreeg ik dus het koordje erbij. Stond sinner nog redelijk onleesbaar op de zijkant, nu staat het minstens 6 keer op het koordje, dus ik kan er niet meer onderuit dat ik een zondaar ben.
Maar ach, het maakt mij niet zoveel uit vandaag. Ik ben echt een blij mens. Blij dat er toch nog goeie service bestaat en deze mevrouw me na 3 maanden nog steeds herkend en me geeft waar ik voor betaald heb. Dus mij hoor je niet klagen over een sinner meer of minder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten