donderdag 25 februari 2010

Kiezen

Wat zal ik vandaag eens aantrekken? Keus genoeg, maar ja, dan moet je wel kunnen kiezen. Zo ’s morgens vroeg vind ik dat niet zo makkelijk. Ik heb nog niet eens gehoord wat voor weer het vandaag gaat worden, hoewel, je weet het toch maar nooit, ondanks weersvoorspellingen. Nou ja, ik zie wel.
Zal ik nou deze dag beginnen met een kopje thee of meteen aan de koffie gaan? Wordt het een boterham met kaas of een beschuitje hagelslag?
En wat zal ik vandaag gaan doen. Verder aan de echte SammaNieuws die volgende week uit moet komen of vandaag de kaartenmolens op orde brengen?
Je merkt het al, ik kan niet kiezen. Gek genoeg heb ik dat vooral als het gaat om onbenulligheden zoals wat ik aan zal trekken of wat ik zal kiezen uit de menulijst in een restaurant. Andere dingen heb ik totaal geen moeite mee. Zo heb ik zelfs voor het ontbijt nog via internet gekozen voor de ‘beste lokale webpoliticus van 2010’ Mijn stem ging naar Theo Krins, raadslid van de Christenunie. Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat ik geen idee heb of hij de ‘beste’ locale webpoliticus is, maar hij is de enige die ik volg, dus voor mij is hij de beste. Volgende week ga ik ook op hem stemmen. Ja, sommige mensen vinden dat je dat niet moet zeggen, maar ik kies er voor om als echte Nederlander voor mijn mening uit te komen. Eerlijk is eerlijk, ik weet niet of Theo de beste politicus voor Gouda is. Ik weet ook bijna zeker dat we het niet over alles eens zijn. Zo vond hij in een van zijn blogs dat winkels hun deuren dicht moesten houden, dat zou beter zijn en minder energie verspillend. Typisch een nooit winkelende man die dat schrijft. Winkels en winkelende vrouwen weten dat je echt veel sneller een winkel inloopt als de deur open is. En zoveel energie schijnt het ook niet te schelen. Als dat alles is waar we in verschillen… Hoewel…, ik weet niet eens waar Theo allemaal precies mee bezig is in Gouda. maar ik ken hem al zoveel jaren om te weten dat hij in elk geval betrouwbaar en integer is. Theo heeft zich de afgelopen jaren altijd sterk gemaakt voor het behoud van Samma en is één van de steunpilaren daar in geweest. Al jaren brengt de familie Krins de Samma Nieuws rond in Goverwelle. (En daar zitten heel wat Samma klanten!). Verder is hij altijd trouw en actief geweest in de kerk in Gouda.
Dat hoefde hij allemaal niet te doen, maar daar koos hij voor.
Die laatste zin trekt enorm aandacht op mijn scherm. Dat hoefde hij allemaal niet te doen, maar daar koos hij voor. Dit is misschien wel een heel raar sprongetje, maar ik moet meteen denken aan de Heer Jezus. Het zijn de weken voor Pasen waarin we stilstaan bij wat de Heer Jezus allemaal gedaan heeft. Ik ben er zo van onder de indruk dat de Heer Jezus er voor koos om naar de aarde te komen en te sterven. Hij hoefde dat niet te doen, maar Hij koos er voor.
Kies dan heden wie Gij dienen zult…… Nou in dat laatste geval weet ik het wel heel zeker.
Ik kies voor Hem!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten