donderdag 10 juni 2010

Sterallures






Ik heb last van sterallures vandaag. Sterker nog, ik zie het als de opdracht van mijzelf en Samma. Ik noem het al jaren mijn sterallures en geloof me het is Bijbels verantwoord. In filipenzen 2:15 en 16 staat het zo mooi beschreven dat we in deze duistere wereld zijn als sterren die het licht van God uitstralen en die de mensen het woord voorhouden dat Leven geeft.

Nou, één ding is zeker, deze wereld is duister genoeg. Enorme milieurampen, vreselijke oorlogen, kredietcrisis en een verkiezingsuitslag waarbij je je ook zorgen moet maken om de toekomst. Duisternis genoeg.
Daar staat het woord van God tegenover. Het woord van God waarin de mensen het Leven en het Licht wordt aangeboden en het vooruitzicht op een geweldige toekomst. Waarin staat dat je je als kind over geen enkel ding bezorgd hoeft te maken. Dat woord van God dat een Lamp is voor onze voet en een Licht op ons pad.
Misschien dat de christenen in de politiek verloren hebben, maar Christus hoeft niet minder zichtbaar te worden. Want wij, als zijn kinderen mogen het licht blijven verspreiden. Wij mogen zijn Licht uitstralen naar de wereld om ons heen. Het licht uit de Hemel.

Over Hemels Licht gesproken. Als je bij Samma binnenkomt moet je echt even omhoog kijken. Dan zie je prachtig fonkelend licht. Het is wat we noemen onze Kijk Omhoog Collectie. Prachtige antieke kroonluchters!! Ik kan er niet genoeg van krijgen. Sinds ze er hangen sta ik al uren naar die mooie twinkelende lichtjes te kijken. Je wordt er zo blij van! Het is zo’n transparante, vrolijke schoonheid.
En terwijl ik omhoog kijk bid ik dat heel veel mensen hier in deze stad ook op deze manier naar ons kijken en de lichtjes in onze ogen en Het Licht in ons leven mogen gaan zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten